Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Lesley; Bush, Tony
TitelEducational Standards and Grant-Maintained Schools: Perceptions of Headteachers and Chairs of Governors.
QuelleIn: Educational Management & Administration, 27 (1999) 1, S.17-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-211X
SchlagwörterAcademic Standards; Administrator Attitudes; Charter Schools; Economic Factors; Educational Finance; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Government Role; Politics of Education; Principals; Professional Autonomy; Teacher Attitudes
AbstractSuccessive UK governments have not clarified educational standards. The Tory government promulgated autonomous grant-maintained schools. Now Labour plans to "reinvent" this sector via foundation and voluntary schools with reduced powers. A recent study found that headteachers believed grant-maintained status (and enhanced funding) helped raise standards. (21 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Management & Administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: